חמישים גוונים של אופל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חמישים גוונים של אופל
Fifty Shades Darker
מידע כללי
מאת אי. אל. ג'יימס עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית בריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה רומן ארוטי, רומן רומנטי, ספרות BDSM עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום התרחשות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
הוצאה Vintage Books עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 17 באפריל 2012 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עמודים 544 עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה
ספר קודם חמישים גוונים של אפור עריכת הנתון בוויקינתונים
הספר הבא חמישים גוונים של שחרור עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-0-345-80349-8
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חמישים גוונים של אופל הוא רומן רומנטי ארוטי משנת 2012 מאת הסופרת הבריטית אל ג'יימס. זהו הספר השני בטרילוגיית "חמישים גוונים" העוקב אחר מערכת היחסים ההולכת ומעמיקה בין בוגרת מכללה, אנסטסיה סטיל, לבין איל הון צעיר, כריסטיאן גריי. הכרך הראשון והשלישי, חמישים גוונים של אפור וחמישים גוונים של שחרור, יצאו לאור ב-2011 וב-2012, בהתאמה.

הרומן יצא לאור בהוצאת Vintage Books והגיע למקום הראשון ברשימת רבי המכר של USA Today.

הספר יצא כסרט באותו שם.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלושה ימים לאחר שאנסטסיה "אנה" סטיל עזבה את כריסטיאן, היא מתחילה את עבודתה כעוזרת אישית של ג'ק הייד, עורך בהוצאת סיאטל עצמאית (סא"פ). הוא מזמין את אנה לצאת איתו לעיתים קרובות, מה שגובל בהטרדה מינית, למרות כן היא מתעלמת.

מאוחר יותר, כריסטיאן מבקש שיחדשו את מערכת היחסים ביניהם אך בתנאים של אנה: ללא חוקים וללא עונשים. והיא מסכימה.

כריסטיאן מגלה לאנה שהוא קנה את סא"פ אבל שהעסקה חייבת להישאר סודית עד סוף החודש. אנה מרגישה שהוא מתערב בקריירה שלה בצורה מטרידה, במיוחד אחרי שהוא מקפיא את חשבונות החברה שמונעים ממנה לצאת לנסיעת עסקים בן לילה לניו יורק עם ג'ק, אנה מתעצבנת אך כריסטיאן מתעקש שמעשיו היו להגנתה שלה מכיוון שג'ק הוא "חולני ידוע" שככל הנראה הטריד את חמשת עוזריו האחרונים. חששותיו של כריסטיאן מתגלים כנכונים לאחר שג'ק פונה אל אנה לאחר שעות העבודה וסוחט אותה מינית. אנה בורחת מג'ק באמצעות אימוני ההגנה העצמית שלה, כריסטיאן מפטר את ג'ק ומחרים את מחשב העבודה שלו.

בינתיים, כשאנה משתתפת בנשף מסכות בבית הוריו של כריסטיאן, היא פוגשת את אהובתו לשעבר של כריסטיאן, אלנה לינקולן (שאותה היא מכנה גברת רובינסון) ומגלה שאלנה וכריסטיאן מחזיקים יחד עסק - סלון יופי.

אנה נגעלת לגלות שכריסטיאן ממשיך להיות חבר של אלנה, האישה שפיתתה אותו כשהיה רק בן 15 והכירה לו את אורח החיים של ה-BDSM. כאשר אלנה מבינה שכריסטיאן רואה באנה חברה ולא שפחה נשלטת, היא מתעצבנת על אנה, ומנסה להפריד ביניהם.

חוזה, שכריסטיאן עדיין רואה בו יריב רומנטי, נוסע לסיאטל כדי לבקר את אנה, דבר שכריסטיאן מסכים רק אם שניהם נשארים בבית שלהם. אנה מודאגת בלילה שלפני יום ההולדת ה-28 של כריסטיאן כשהוא נעדר בטיסה מפורטלנד לסיאטל במסוק שלו עם העוזרת שלו רוס ביילי לאחר שניתק קשר. עם זאת, בסופו של דבר הוא חוזר לבית בשלום, ומסביר ששני המנועים של המסוק שלו נהרסו; קיים חשד לחבלה. אנה מבינה שהיא לעולם לא רוצה להיות בלעדיו ועונה להצעת הנישואין שלו, באמצעות מתנת יום הולדת שעליה רשום "כן".

למחרת, משפחת גריי עורכת לכריסטיאן מסיבת יום הולדת גדולה באחוזה שלהם. חברתה של אנה - קייט דואגת לאחר שמצאה אימייל בין אנה לכריסטיאן, שדנה בחוזה ה-BDSM, אבל אנה מבטיחה לה שהיחסים שלה עם כריסטיאן הם קשרים רגילים.

לאחר שכריסטיאן ואנה מכריזים על אירוסיהם, אלנה, שעדיין מאוהבת בכריסטיאן, מתעמתת בכעס עם אנה, מאשימה אותה שהיא מחפשת כסף וטוענת שמערכת יחסים רגילה לעולם לא תספק את כריסטיאן. אנה זועמת וזורקת את המשקה שלה על אלנה ואומרת לה להתעסק בעניינים שלה. בזמן שהם נלחמים, כריסטיאן נכנס ומתעמת עם אלנה. הוא מזכיר לה שבעוד שאלנה לימדה אותו איך להשתלט על חייו, היא מעולם לא לימדה אותו לאהוב כמו אנה. אמו המאמצת של כריסטיאן, גרייס, שומעת את הוויכוח וזועמת על כך שאלנה שכבה עם בנה המתבגר. לאחר שסטרה לה על פניה, גרייס מצווה עליה לצאת מחיי משפחתה לתמיד. היא עוזבת בבושת פנים וגרייס מתעמתת עם כריסטיאן על כך. לאחר שסיפר לגרייס את כל הסיפור, הוא מחליט לסיים את הקשר העסקי שלו עם אלנה ולהעניק לה את הסלון.

כריסטיאן לוקח את אנה למעגן הסירות, שעוצב בפרחים ואורות רכים. הוא מציע נישואים בצורה המקובלת עם טבעת ואנה נענית להצעה ברצון.

מחוץ לאחוזה, ג'ק הייד צופה במסיבה בסתר, הוא זה שחיבל במסוק של כריסטיאן והוא נשבע לנקום.

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרומן הגיע למקום השני ברשימת רבי המכר של USA Today[1] ונחשב על ידי הגרדיאן למקום ה-11 ברשימת 100 הספרים הנמכרים ביותר בכל הזמנים בבריטניה [2]

עיבוד קולנועי[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – חמישים גוונים של אופל (סרט)

הסרט יצא לאור ב2017 על ידי ג'יימס פוליי, בתפקיד אנה שיחקה דקוטה ג'ונסון ובתפקיד כריסטיאן שיחק ג'יימי דורנן, הסרט זכה להצלחה גדולה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Crocker, Lizzie (4 במאי 2012). "Speed Read: 12 Naughty Bits From '50 Shades Darker'". The Daily Beast. נבדק ב-30 ביוני 2014. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Rogers, Simon (9 באוגוסט 2012). "The top 100 bestselling books of all time: how does Fifty Shades of Grey compare?". The Guardian. London. Datablog (blog). נבדק ב-30 ביוני 2014. {{cite news}}: (עזרה)